Wybór słów kluczowych

2

W poprzednim artykule podkreślałem wagę content marketingu. Ta metoda marketingowa potrafi być szalenie skuteczna, o ile właściwie dopasujemy treść (na przykład artykułów) do naszej grupy docelowej.

Sprawa znowu nie jest oczywista, a ja jak zawsze odradzam sugerowanie się własnymi domysłami. O wiele więcej osiągniemy opierając się na danych pozyskanych z odpowiednich narzędzi analitycznych.

Ważne: Słowem kluczowym w tym artykule jest… „słowo kluczowe” (ba dum! tsss…).

Słowem kluczowym określamy najważniejszą frazę w danym tekście (artykule/opisie).

Słowo kluczowe jest też wpisywane przez użytkowników w wyszukiwarkę. Jeżeli to, co wpisał w Google internauta, zgadza się z frazą wyróżnioną w naszym artykule, znacznie zwiększa się szansa na pojawienie się naszej strony na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania.

Przykład: Stworzony przeze mnie serwis www.BiznesFlow.pl zawiera poradnik na temat zarządzania czasem. Sprawdź, co pojawi się w wynikach wyszukiwania na pierwszych pozycjach, gdy wpiszesz w Google frazę „zarządzanie czasem”.

W tym przypadku skorzystamy z Planera Słów Kluczowych od Google. Dzięki niemu:

  1. Dowiemy się, czego dokładnie szukają w Internecie nasza grupa docelowa.
  2. Będziemy wiedzieli, na jakie tematy powinniśmy tworzyć treść, aby przyciągnąć jak najwięcej potencjalnych klientów na naszą stronę.
  3. Wybierzemy właściwe frazy (słowa kluczowe), które posłużą nam później do pozycjonowania w wyszukiwarce. To znaczy uzyskania wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania Google.

Obejrzyj materiał „Jak używać Planera Słów Kluczowych?”.

Przejdź do kolejnej lekcji: GDZIE NAJLEPIEJ PROWADZIĆ SWÓJ MARKETING

Podzielisz się?

O autorze

Marketer, programista, przedsiębiorca. Autor kilkuset artykułów z dziedziny marketingu, biznesu i produktywności.

2 komentarze

  1. Kurde, nie wiedzialem, ze mozna sobie te wyniki zapisac w Excelu, a to faktycznie spore ulatwienie. Caly poradnik ekstra!

Odpowiedz