Skąd brać pomysły na treść?

1

Pytanie z tytułu jest bardzo zasadne, ponieważ do prowadzenia skutecznego marketingu potrzebować będziesz wiele treści.

Aby zbudować zaangażowanie i relację z użytkownikiem, content musi być publikowany regularnie i stosunkowo często.

Dlatego też przygotowałem dla Ciebie krótką listę porad, do których sam się stosuję:

1. Przygotuj odpowiednią strategię i miesięczny plan swojego content marketingu.

Wystrzegaj się postawy typu – „Dzisiaj napiszę artykuł o tym, jutro może o tym, a dalej się zobaczy”.

Publikowana przez Ciebie treść powinna tworzyć razem sensowną całość. Użytkownik nie może jej postrzegać jako chaotyczny zlepek losowych tematów. Dlatego zaplanuj wszystko z wyprzedzeniem i nadaj swojej treści przejrzystą i poukładaną formę.

2. Poświęć cały jeden dzień na burzę mózgów.

Nie wymyślaj treści z dnia na dzień. Dzięki takiemu jednemu dniu intensywnego główkowania przygotujesz wystarczającą ilość pomysłów, aby przygotować miesięczny plan.

Oszczędzisz sobie codziennego stresu pod tytułem – „Dzisiaj trzeba coś opublikować, a ja nie mam żadnego pomysłu”.

Pamiętaj, że zaangażowanie użytkownika buduje się poprzez regularne udostępnianie wartościowej treści. Wtedy użytkownicy powracają na Twoją stronę, ponieważ mają pewność, iż znajdą tam coś nowego.

Wymyślając tematy z dnia na dzień może Ci po prostu nie starczyć sił i inwencji na regularne publikowanie.

3. Zrób analizę treści konkurencji.

Zobacz o czym piszą/tworzą. Nie kopiuj jednak bezmyślnie. Inspiruj się konkurencją aby tworzyć rzeczy nowe i lepsze niż oni.

4. Śledź trendy.

Szukaj gorących tematów na czasie i sprawdź czego ludzie szukają w Internecie. Wspomóc Cię w tym może Google Trends.

5. Monitoruj społeczności swojej grupy docelowej

Uważnie śledź tematyczne fora, grupy i media społecznościowe (zwłaszcza fanpage’e konkurencji). To niewyczerpane źródło cennych informacji.

6. Zapytaj swoich użytkowników czego potrzebują.

Osobiście często pod swoimi artykułami zamieszczam zachętę dla czytelników do zostawiania swoich propozycji w komentarzach na kolejne artykuły.

 

Przejdź do kolejnej lekcji: WPROWADZENIE DO SEO

Podzielisz się?

O autorze

Marketer, programista, przedsiębiorca. Autor kilkuset artykułów z dziedziny marketingu, biznesu i produktywności.

1 komentarz

Odpowiedz