SEO Check List

5

Właściwa optymalizacja treści jest jednym z fundamentów pozycjonowania w wyszukiwarkach. O podstawowych czynnościach optymalizacyjnych pisałem już w poprzednim artykule Content Marketing a SEO.

Jeśli chcesz mieć pewność, że Twoja strona internetowa jest zoptymalizowana perfekcyjnie i może konkurować o najlepsze frazy w Google, powinieneś zadbać o wszystkie wymienione poniżej rzeczy.

Przedstawiam Ci moją SEO check-listę, czyli spis wszystkich czynności, które wykonuję w celu osiągnięcia wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania.

I. Czynności ogólne

Czy:

1. Zainstalowałeś Google Analytics?

2. Zainstalowałeś Google Webmaster Tools?

3. Czy przesłałeś do Google Webmaster Tools mapę swojej witryny?

4. Czy sprawdziłeś w Google Webmaster Tools wszystkie wykryte nieprawidłowości, takie jak 404/500 errors, zduplikowany content, brakujące tytuły i inne techniczne błędy?

5. Czy użyłeś BrowSEO aby znaleźć więcej technicznych błędów?

6. Czy wykryłeś za pomocą Xenu wszystkie niesprawny linki Twojej witryny?

7. Czy wybrałeś właściwe słowa kluczowe?

8. Czy zrobiłeś analizę konkurencji? Sprawdziłeś ich słowa kluczowe? Publikowaną przez nich treść? Linki prowadzące do ich witryny? Ich profile w mediach społecznościowych?

9. Czy upewniłeś się, że prędkość Twojej strony jest dobra? Użyj do sprawdzenia Google Page Speed Tools.

10. Czy upewniłeś się, że Twoja strona internetowa jest responsywna i mobile-friendly? Sprawdź, za pomocą testera Google.

11. Czy sprawdziłeś funkcjonalność swojej strony na najważniejszych przeglądarkach? Obowiązkowe to Google Chrome, Firefox, Opera, Safari i Internet Explorer.

12. Czy stworzyłeś profile na mediach społecznościowych? Obowiązkowe to Facebook, Google+, Twitter i LinkedIn. Jeśli posiadasz wiele treści wizualnych, rozważ również Instagram i Pinterest. Dla treści video obowiązkiem jest oczywiście kanał na YouTube.

II. Na poszczególnych stronach / artykulach / opisach produktów

1. Czy umieściłeś wybrane słowo kluczowe w adresie URL?

Na przykład słowo kluczowe – „Wycieczki do Francji”.

Adres url: http://www.przyklad.pl/wycieczki-do-francji

2. Czy tytuł Twojej strony mieści się w 65 znakach?

3. Czy zawarłeś słowo kluczowe w tytule?

Na przykład: „Tanie wycieczki do Francji dla rodzin z dziećmi”.

4. Czy meta opis Twojej strony mieści się w 155 znakach? Czy zawarłeś w nim słowo kluczowe?

5. Czy w tekście użyłeś nagłówka H1? Czy zawarłeś w nim słowo kluczowe? Czy użyłeś także innych nagłówków jak H2, H3, H4…?

6. Czy Twój tekst ma przynajmniej 300 słów i zawiera wybrane dla danej strony słowo kluczowe?

7. Czy zadbałeś, aby Twój tekst brzmiał naturalnie? Czy nie używałeś słów kluczowych na siłę?

8. Czy Twój tekst jest atrakcyjny dla użytkownika?

9. Czy umieściłeś jakieś grafiki w tekście? Nadałeś im właściwe nazwy i opisałeś (wykorzystując atrybut ALT) z użyciem słowa kluczowego?

10. Czy zadbałeś o wewnętrzne linkowanie na swojej witrynie? Czy anchor texts są jasne zarówno dla Twoich czytelników jak i wyszukiwarki? Czy opisują dokładnie to, co spodziewa się zobaczyć użytkownik podążając za linkiem?

Przejdź do kolejnej lekcji: LINK BUILDING

Podzielisz się?

O autorze

Marketer, programista, przedsiębiorca. Autor kilkuset artykułów z dziedziny marketingu, biznesu i produktywności.

5 komentarzy

  1. Nie wydaje Ci się, że Google+ odchodzi trochę do lamusa? W Polsce praktycznie nikt z tego nie korzysta. Warto tracić czas na promowaniu się właśnie tam?

Odpowiedz