Pierwsza kampania w Social Mediach

1

Mam nadzieję, że nie zapomniałeś, kto obecnie jest królem w marketingu.

Miłościwie nam panujący Content Marketing ma szczególne znaczenie w mediach społecznościowych.

U podstaw Twojej pierwszej kampanii w Social Mediach powinna stać wysokiej jakości treść dostosowana do zainteresowań Twojej grupy docelowej. Treść powinna być powiązana tematycznie z Twoimi produktami/usługami.

Jeśli masz już przygotowaną treść, możesz przejść do poniższej instrukcji.

Krok po kroku, co powinieneś zrobić

1. Na początek wybierz jedno główne medium i na nim skup swoje wysiłki. Zdecydowanie najlepiej jest zacząć od Facebooka i na nim skupimy się w poniższych instrukcjach.

Celem Twojej pierwszej kampanii będzie przyciągnięcie do fanpage’a Twojej grupy docelowej (i tylko jej!). Dzięki temu zyskasz pierwsze cenne dane, niezbędne w przygotowaniu reklam dedykowanych w systemie reklamowym Facebooka (o tym w dalszej części poradnika).

Dodatkowo w ten sposób rozpoczniesz wzmacnianie swojej marki (branding) i zaczniesz kreować profesjonalny wizerunek.

2. Stwórz fanpage (o ile jeszcze go nie masz) i nadaj mu właściwą nazwę

Nazwa fanpage’a powinna składać się z dwóch elementów: Nazwy marki oraz informacji o czym dokładnie traktuje dany profil.

Przykłady fanpage’y moich portali:

„ITFlow – Global Network of IT professionals”

„BiznesFlow – Zagraniczne wyjazdy, staże, stypendia i konkursy”

„BrandFlow – Startup marketing magazine”

Sama nazwa marki na początku niewiele powie użytkownikom.

 

3. Przygotuj i opublikuj jeden, wysokiej treści artykuł dedykowany dla Twojej grupy docelowej. Może to być rozbudowany poradnik, kontrowersyjny ranking, ekskluzywne zestawienie – cokolwiek, co Twoja grupa docelowe uzna za przydatne i ciekawe.

4. Przygotuj kampanie w systemie reklamowym Facebooka nastawioną na promocję wzmiankowanej powyżej treści. W kolejnym artykule poradnika szczegółowo umówimy przygotowanie i prowadzenie takiej kampanii na Facebooku.

Testuj. Analizuj. I skup się na celach biznesowych.

Przejdź do kolejnego rozdziału: REKLAMY PPC – FACEBOOK ADS

Podzielisz się?

O autorze

Marketer, programista, przedsiębiorca. Autor kilkuset artykułów z dziedziny marketingu, biznesu i produktywności.

1 komentarz

Odpowiedz