Marketing internetowy – 30 artykułów, które zmienią Twój biznes

40

Niniejszy poradnik dedykowany jest dla wszystkich ambitnych ludzi, którzy rozpoczęli lub zamierzają rozpocząć przygodę z biznesem. Jeśli prowadzisz startup lub po prostu młodą firmę – nie mogłeś/aś trafić lepiej. Marketing internetowy to coś, czym zespół BrandFlow żyje i oddycha. Pozwól, że podzielimy się z Tobą naszą wiedzą.

Nie rezygnuj jednak z zapoznania się z naszym poradnikiem, nawet jeśli nie jesteś już nowicjuszem w marketingu. Dzięki niemu uporządkujesz swoją wiedzę, co bardzo pomoże Ci, gdy zaczniesz eksplorować zasoby naszego serwisu przeznaczone dla zaawansowanych marketerów.

Gotowy/a? W takim razie do dzieła.

marketing internetowy

Marketing internetowy dla startupu i młodego biznesu jest czymś specyficznym i wyjątkowym. Jako marketer i startupowiec jednocześnie, mogę powiedzieć, że zignorowanie tego faktu to jedna z najczęstszych przyczyn porażki młodych firm. Na szczęście w Internecie znaleźć można wiele wartościowej wiedzy na temat marketingu.

Problemem jest raczej to, że można znaleźć jej… zbyt wiele.

Spójrzmy z perspektywy świeżo upieczonego startupowca:
– Stworzyłeś/aś już podstawową wersję swojego produktu/usługi i jesteś gotowy do wejścia na rynek. Zarabianie pieniędzy oczywiście musisz zacząć od dotarcia z informacją o sobie do potencjalnych klientów. Twoim pierwszym krokiem jest marketing.

Wpisujesz w Google frazę marketing internetowy i zaczynasz zgłębianie wiedzy.

Czytasz o SEO, mediach społecznościowych, systemach reklamowych Google Adwords i Facebook Ads, Google Analytics, Webmaster Tools, grupach docelowych, buyer personas, content marketingu, newsletterach i milionie innych rzeczy. Sprawy nie ułatwia fakt, że każdy ekspert ma na każdy temat inne zdanie. Źródła różnią się między sobą i wszyscy podkreślają wagę danej gałęzi marketingu (w której przypadkiem są specjalistami) nad pozostalymi.

„Dobry Boże, w jaki sposób mam sensownie zadecydować, od czego zacząć?” Cóż, jeśli to pytanie pojawiło się w Twojej głowie, trafiłeś/aś w końcu we właściwe miejsce.

internet marketing

Zaparz duży kubek dobrej kawy. Przed Tobą fascynująca podróż.

W niniejszym poradniku przedstawię Ci skondensowaną wiedzę o marketingu dla startupów i małego biznesu. Krok po kroku postaram się doprowadzić Cię do momentu, gdy powiesz sam/a sobie „Ok, teraz ten cały marketing internetowy ma sens. Wiem już co mam zrobić i w jakiej kolejności!”

Zaczniemy od rzeczy zupełnie podstawowych i stopniowo przechodzić będziemy do coraz bardziej zaawansowanych kwestii.

Cały poradnik oparty jest na moich osobistych doświadczeniach zarówno jako marketingowca pomagającego rozwijać marketing innych biznesów, jak i startupowca tworzącego własne projekty biznesowe. Wszystkie lekcje i rozdziały uporządkowane są w takiej kolejności, aby pomóc Ci jak najefektywniej przyswoić cenną wiedzę. Wystarczy, że będziesz podążał/a za kolejnymi punktami poniższego spisu treści.

Marketing internetowy – poradnik dla startupów i młodego biznesu

Spis treści

ROZDZIAŁ I – WPROWADZENIE

1. Ustalanie celów biznesowych

2. Konwersja i współczynnik ROI

3. Ustalanie grupy docelowej 

4. Przygotowanie strony internetowej

5. Instalacja Google Analytics i Webmaster Tools

6. Content marketing

7. Wybór słów kluczowych w SEO

8. Gdzie najlepiej prowadzić marketing?

9. Podsumowanie

ROZDZIAŁ II – CONTENT MARKETING

1. Wprowadzenie do Content Marketingu

2. Tworzenie buyer persona

3. Content Marketing a SEO

4. Skąd brać pomysły na treść?

ROZDZIAŁ III – SEO

1. Wprowadzenie do SEO

2.  Jak wybrać słowa kluczowe

3. SEO Check List

4. Link building

ROZDZIAŁ IV – SOCIAL MEDIA

1. Wprowadzenie do Social Media

2.  Od czego zacząć działania w mediach społecznościowych

3. Przygotowanie pierwszej kampanii

ROZDZIAŁ V – REKLAMY PPC (PAY PER CLICK)

1. Facebook Ads

2. Google Adwords

ROZDZIAŁ VI – EMAIL MARKETING

1. Wprowadzenie do email marketingu

2. Jak pozyskać subskrybentów

3. Prowadzenie skutecznego mailingu

ROZDZIAŁ VII – ANALITYKA MARKETINGOWA

1. Google Analytics

Podzielisz się?

O autorze

Marketer, programista, przedsiębiorca. Autor kilkuset artykułów z dziedziny marketingu, biznesu i produktywności.

40 komentarzy

  1. Wartościowy materiał – jednak brakuje informacji o marketing automation, które są kompleksowymi narzędziami do obsługi kampanii i procesów marketingowych. Z narzędzi marketing automation pragnę zwrócić uwagę na open sourcowe rozwiązanie Mautic – więcej informacji: https://www.mymautic.pl/ Możliwość inastalacji na własnym serwerze, elastyczność wykorzystania aplikacji, duża ilość gotowych integracji i wyłączne prawa do bazy danych kontaktów. Bez opłat miesięcznych i ograniczeń administracyjnych.

  2. Genialnie napisany artykuł. Faktycznie stawiając się w roli osoby, która dopiero startuje z marketingiem zintegrowanym, można dostać zawrotu głowy od ilości informacji dotyczących SEM, SEO, czy Social Media. W podanych artykułach kryje się dużo ważnych informacji.

    • Michał Szymanski na

      Hej Byzness, cykl o adwordsach będzie szeroko rozwijany. Zaglądaj czasami sprawdzać, czy jest coś nowego.

Odpowiedz