Jak pozyskać subskrybentów?

1

Kupowanie bazy mailingowej to jedna z najgorszych rzeczy, jaką możesz zrobić. Osoby będące na takiej liście nie wyrażały zgody na wysyłanie im żadnych wiadomości przez Twoją firmę.

Nie dość więc, że nie odniesiesz żadnych biznesowych korzyści (ostatnią rzeczą jaką zrobi taki losowy użytkownik jest kupienie czegoś od Ciebie) to jeszcze możesz trafić na czarną listę różnych serwisów obsługujących pocztę. Znacząco utrudni Ci to w przyszłości prowadzenie jakichkolwiek działań Email Marketingowych.

Czy naprawdę chciałbyś, aby pierwsze skojarzenie z Twoją marką brzmiało: „O, to ta firma od spamerskich wiadomości”?

Musisz zadbać o to, aby użytkownicy z własnej woli oddawali Ci swój adres email do dyspozycji. Stopniowo i starannie buduj swoją bazę mailingową, a zbierzesz imponujące biznesowe żniwa.

W jaki sposób możesz pozyskać wartościowe adresy email?

1. W widocznym miejscu umieść formularz zapisu na newsletter

Najskuteczniejsze są formularze umieszczone na szczycie paska bocznego oraz w PopUpie (wyskakującym okienku). Dodatkowo można umieścić formularz w stopce strony (to znaczy na samym jej dole).

Ustawiając PopUp musisz pamiętać o trzech rzeczach.

1. Tej samej osobie PopUp powinien wyświetlić się co najwyżej 2 razy. Po kolejnych wizytach na stronie użytkownik nie powinien być już męczony wyskakującym okienkiem.

2. PopUp nie powinien pojawiać się osobom, które już zapisały się na newsletter.

3. Uzytkownik powinien móc w łatwy sposób zamknąć wyskakujące okno. Krzyżyk zamknięcia powinien więc być duży i widoczny.

Jeżeli zignorujesz te elementy, zniechęcisz użytkownika do ponownego odwiedzenia Twojej strony.

2. Ustaw adres email jako formę zapłaty za niektóre swoje produkty lub treść

Jeśli prowadzisz na przykład tematycznego bloga, możesz przygotować ekskluzywny raport dotyczący Twojej branży, a dostęp do niego umożliwić po pozostawieniu adresu email.

3. Poprowadź kampanię w mediach społecznościowych

Dobrym pomysłem jest kampania mająca na celu przemianę fanów naszego fanpage’a na subskrybentów naszego newslettera. Na fanpage’u Facebook ogranicza nam zasięg. W newsletterze nie musimy się o to martwić.

4. Dodaj opcję zapisu na newsletter przy oknie dodawania komentarza

Osoby komentujące Twoje wpisy są często wystarczająco zmotywowane aby wejść z Tobą w głębszą relację – w tym przypadku zapisać się na Twój newsletter. Musisz im to tylko zasugerować.

5. Dodaj opcje zapisu na listę mailingową przy procesie dokonywaniu zakupu

„Cieszymy się, że wybrałeś nasz produkt. Czy chciałbyś, abyśmy informowali Cię o podobnych promocjach”?

6. Zbieraj adresy email przy zapisach na wydarzenia/webinary

Jeśli organizujesz jakieś branżowe eventy/szkolenia, poproś swoich uczestników o zostawienie adresów email.

7. Zaoferuj subskrybentom coś wyjątkowego

Informuj swoich użytkowników, że subskrybenci Twojego newslettera otrzymują specjalne zniżki / dostęp do ekskluzywnych materiałów / pierwszeństwo w dostępnie do danej oferty lub informacji.

 

Przejdź do kolejnej lekcji: PROWADZENIE SKUTECZNEGO MAILINGU

Podzielisz się?

O autorze

Marketer, programista, przedsiębiorca. Autor kilkuset artykułów z dziedziny marketingu, biznesu i produktywności.

1 komentarz

Odpowiedz