Email Marketing

2

Jeśli sądziłeś, że email marketing jest reliktem przeszłości, nie mogłeś być bardziej w błędzie. Odpowiednio przeprowadzona kampania email marketingowa to jedna z najefektywniejszych metod promocji. Zrezygnowanie z niej jest zwykłym marnotrawstwem.

Dlaczego email marketing jest wciąż taki ważny?

1. Ponieważ masz go całkowicie pod kontrolą

To Twoja lista adresów i Twoi subskrybenci, w odróżnieniu na przykład od fanów na Twoim fanpageu’u. Tam Facebook narzuca Ci mocne ograniczenia w docieraniu z informacją do Twoich fanów (o ile nie wykupisz reklamy), w efekcie jedynie od 3 % do max 10% fanów widzi Twoje posty.

Natomiast lista mailingowa i stworzony przez Ciebie system mailingowy to coś, czego nikt Ci nie odbierze.

2. Ponieważ jest skuteczny

Po dobrze przygotowanych kampaniach, nierzadko szczęka opadała mi z wrażenia, gdy widziałem efekty naszego email marketingu.

3. Ponieważ buduje zaufanie użytkowników i wzmacnia relację z klientem

Jeśli przekonasz internautę, żeby z własnej woli zostawił Ci swój prawdziwy adres email, będzie oznaczało to, że zbudowałeś fundament wzajemnego zaufania. Dla większości ludzi adres email to rzecz bardzo osobista, tak więc każdy jeden wart jest wysiłku.

Jeśli natomiast użytkownicy podają Ci swoje spamerskie, nieaktywne adresy email, to jasny znak dla Ciebie, że Twoja komunikacja z klientami wymaga natychmiastowej poprawy.

4. Ponieważ angażuje Twoich użytkowników i skłania ich do ponownych odwiedzin Twojej strony

Jeśli właściwie spersonalizujesz wysyłany przez siebie newsletter i dostosujesz jego treść do potrzeb danego użytkownika, możesz być pewien, że każda kolejna wiadomość od Ciebie będzie witana przez klienta ze szczerym zainteresowaniem. To stan, o którym marketerzy śnią po nocach.

Dlatego nie traktuj mailingu jako automatycznej, masowej wysyłki. To wyjątkowe narzędzie i może stać się dla Ciebie prawdziwą żyłą złota.

Pamiętaj, że nie liczy się ilość wysłanych wiadomości ani liczba odbiorców na Twojej liście (chyba, że chcesz aby do Twojej firmy przylgnęła etykieta spamera).

Jak zawsze najważniejsza jest jakość. Wysyłaj mniej, a lepiej. Rzadziej, a trafniej.

 

Przejdź do kolejnych lekcji o Email Marketingu

1. Jak pozyskać subskrybentów

2. Prowadzenie skutecznego mailingu

Podzielisz się?

O autorze

Marketer, programista, przedsiębiorca. Autor kilkuset artykułów z dziedziny marketingu, biznesu i produktywności.

2 komentarze

  1. 5. Ponieważ to świetne narzędzie marketingu bezpośredniego.

    Wbrew temu, co się nieraz słyszy, e-mailmarketing is not dead i świetnie sprzedaje. Nie stracił swojej mocy, tylko trzeba umieć z niego korzystać :)

  2. Ja mimo wszystko jestem troche odmiennego zdania i wydaje mi sie, ze email marketing dawno temu juz stracil swoja moc, tym bardziej w dobie social mediow.

Odpowiedz