Content Marketing

0

W tym artykule przedstawię Ci dokładniejsze założenia i cele Content Marketingu. Co ważniejsze, chciałbym, abyś znalazł tu także odpowiedź na pytanie: „Jakie to ma znaczenie dla mojego biznesu?”.

Czym jest Content Marketing?

1. Dostarczaniem użytkownikowi (klientowi lub potencjalnemu klientowi) wartościowej treści.

2. Przyciąganiem uwagi do Twojej strony internetowej, co pośrednio skutkuje budowaniem zainteresowania wokół Twojej marki.

3. Zdobywaniem zaangażowania Twojej grupy docelowej.

Od razu zaznaczmy, że w Content Marketingu nie chodzi o masowe budowanie treści. Twój blog firmowy nie musi z dnia na dzień zamienić się w portal informacyjny, gdzie zasypywać będziesz użytkownika kupą miernej jakości artykułów.

Jakość, nie ilość.

Celem content marketingu jest dialog z użytkownikami. Dzięki niemu możesz poznać i zaspokoić ich potrzeby. Pozwoli Ci to zbudować relację oraz pogłębić zaufanie. Dopiero gdy to osiągniesz, przyjdzie czas na robienie interesów.

Co konkretnie może być Content Marketingiem?

1. Artykuły eksperckie – poradniki, rankingi, zestawienia, recenzje.

2. Materiały video – od filmików poradnikowych typu „Jak przykręcić półkę”, aż po kampanie społeczne poruszające ważne tematy (zobacz obejrzany przez 65 milionów osób filmik od Dave – Real Beauty Sketches).

3, Infografikizobacz przykłady.

4. E-booki – treściowo podobne do artykułów eksperckich, tylko zebrane w większą całość i przygotowane w formie e-booka.

5. Podcasty – świetnym przykładem są darmowe podcasty wypuszczane przez Luke’s English Podcast.

6. Webinary – czyli spotkania/szkolenia online. Sam kiedyś prowadziłem takie na temat marketingu. Dodatkową korzyścią jest możliwość nagrania ich i późniejszego udostępniania, co daje nam dodatkowe materiały dla naszego content marketingu.

Przejdź do kolejnych lekcji o Content Marketingu:

1. Tworzenie buyer persona

2. Content Marketing a SEO

3. Skąd brać pomysły na treść?

Podzielisz się?

O autorze

Marketer, programista, przedsiębiorca. Autor kilkuset artykułów z dziedziny marketingu, biznesu i produktywności.

Odpowiedz