Content marketing

1

Kiedy ostatni raz kliknąłeś w jakąkolwiek reklamę/baner w Internecie? Zapewne nawet nie zwracasz na nie uwagi lub po prostu zainstalowałeś AdBlocka, blokującego wszystkie treści reklamowe.

Tradycyjna reklama przestała być skuteczna. Ludzie już tak się do reklam przyzwyczaili, że przestali zwracać na nie uwagę.

Teraz nastała era Content Marketingu.

Content marketing jest formą promocji polegającej na dostarczaniu swoim potencjalnym klientom darmowej i wartościowej treści związanej z tematyką Twojego produktu/usługi.

Przykład 1: Sklep z rowerami prowadzący na swojej stronie internetowej blog z artykułami o tym, jak naprawiać i dbać o swój rower oraz publikujący newsy na temat nowinek technicznych i wydarzeń dla rowerzystów.

Przykład 2: Biuro podróży publikujące amatorskie filmy z wakacyjnych podróży swoich klientów oraz video-przewodniki na temat podróżniczych ciekawostek z różnych krajów.

Przykład 3: Agencja marketingowa tworząca poradnik na temat marketingu ;)

W Content Marketingu celem jest pomoc użytkownikowi w rozwiązaniu jego problemów, zaspokojeniu potrzeb lub po prostu dostarczeniu ciekawych informacji.

Zapytasz – mam więc za darmo rozwiązywać problem potencjalnego klienta? W takim razie na czym będę zarabiać?
W tym przypadku bardzo dobrze sprawdza się prawo karmy – im więcej dasz dobrego innym, tym więcej dobrego wróci do Ciebie.

Budując zaufanie i długotrwałe relacje ze swoją grupą docelową zdobywasz jednocześnie pozycję ekspercką w swoim środowisku. Jakie ma to dla Ciebie znaczenie? Zadaj sobie pytanie: „Czy gdybym był poważnie chory, wolałbym być leczony przez nikomu nieznanego lekarza, czy może przez wysokiej klasy eksperta z poświadczonym doświadczeniem i świetną opinią?”.

Zdobądź pozycję eksperta w swojej niszy i konkurencja nigdy Cię nie dogoni. A w żaden sposób nie zrobisz tego skuteczniej, niż za pomocą content marketingu. Jeśli Twoja strona internetowa stanie się cenionym źródłem wiedzy, osoby zaangażowane w dany temat (jak na przykład wspomniany wyżej sklep z rowerami) będą nawzajem polecać sobie Twoją treść. Ty natomiast otrzymasz darmową, rozprzestrzeniającą się wirusowo reklamę i znaczny wzrost odwiedzin na swojej stronie. Część z tych osób zostanie później Twoimi klientami.

W branży marketingowej już od dawna powtarza się jak mantrę: „Content is the King”. Niech włada i na Twojej stronie.

W dalszej części poradnika znajdziesz cały rozdział poświęcony Content Marketingowi.

Przejdź do kolejnej lekcji: WYBÓR SŁÓW KLUCZOWYCH – PODSTAWY SEO W CONTENT MARKETINGU

Podzielisz się?

O autorze

Marketer, programista, przedsiębiorca. Autor kilkuset artykułów z dziedziny marketingu, biznesu i produktywności.

1 komentarz

  1. Hmmm… ja tam nadal często klikam w reklamy, ale zauważyłam też, że coraz więcej stron zaczyna prowadzić różne blogi, na których można znaleźć naprawdę ciekawe i przydatne artykuły.

Odpowiedz